Flashbots

ודרכים נוספות להקטנת ההשפעות השליליות
של MEV בעולם הקריפטו

כותב: יותם לוי, כלכלן ואנליסט בלוקצ'ין

תופעת ה-Miner Extractable Value או בקיצור MEV, היא חלק מרכזי ומעורר מחלוקת בעולם הקריפטו והבלוקצ'יין. מניפלוציות שכורים מנוסים ומתוחכמים מנצלים על מנת לחלץ רווחים על ידי שליטה בסדר העסקאות הנכללות בבלוק, מעלות שאלות רבות לגבי ההשפעות השליליות של MEV על ההוגנות והביזור בשוק.
על מנת להתמודד עם האתגרים הללו, פותחו כלים ופתרונות שמטרתם להקטין את השפעות ה-MEV ולהפוך את השוק להוגן ושקוף יותר, כמו למשל – Flashbots.

Flashbots ודרכים נוספות להקטנת ההשפעות השליליות של MEV בעולם הקריפטו
מה הם Flashbots?

Flashbots הם יוזמה טכנולוגית שמטרתה להקטין את ההשפעות השליליות של MEV. המערכת מאפשרת למשתמשים לשלוח עסקאות ישירות לכורים, תוך עקיפת הממפול הציבורי (Public Mempool). בדרך זו, Flashbots מפחיתים את הסיכון למניפולציות, כמו למשל Front-Running, על ידי בוטים, המנצלות את השוק לטובת רווחים על חשבון משתמשים אחרים.

מכרזי Flashbots ואופן הפעולה

Flashbots פועלים באמצעות מנגנון של מכרזים (Flashbots Auctions), שבו משתמשים יכולים להגיש חבילות של עסקאות ישירות לכורים, ולקבוע את סדר ביצוע העסקאות בתוך הבלוק. בצורה זו הכורים מקבלים את דמי העסקה ישירות מהמשתמשים, מה שמבטיח שהעסקאות אינן נחשפות לממפול הציבורי ומקטין את האפשרות למניפולציות בשוק.
Flashbots מאפשרים גם סדר ביצוע יעיל יותר של עסקאות, שלא רק מגביל את היכולת לבצע מניפולציות בבלוקצ'יין, אלא גם יכול להביא לרווחים טובים יותר למשתמשים ומפחית את העומס על הרשת.

דרכים נוספות להקטין את ההשפעות השליליות של MEV
לצד Flashbots, קיימות שיטות וגישות נוספות המיועדות להקטין את השפעות ה-MEV בהווה ובעתיד.

  • שיפורים במנגנוני הסכמה (Consensus Mechanisms): חוקרים ומפתחים עובדים על שיפורים במנגנוני ההסכמה, כמו PoS ו-PoW, שמטרתם להקטין את היכולת של כורים ומאמתים לבצע מניפולציות על סדר העסקאות בבלוק.

 

  • פרטיות עסקאות: פיתוחים בתחום הפרטיות, כמו הוכחות Zero-Knowledge, מסייעים לצמצם את החשיפה של עסקאות לממפול, ובכך להפחית את הסיכון למניפולציות. טכנולוגיות אלו מאפשרות למשתמשים לבצע עסקאות בצורה פרטית יותר, מבלי לחשוף את המידע למערכת כולה.

 

  • מודלים של ממשל מבוזר (Decentralized Governance): פיתוח של מודלים מבוזרים לניהול רשתות הבלוקצ'יין, שמאפשרים לקהילה לקבוע את כללי המסחר ולוודא שהמערכת פועלת בצורה הוגנת. מודלים אלו מבטיחים שהכוח לא מרוכז בידי קבוצה קטנה של כורים או מאמתים, ובכך מגבילים את השפעת ה-MEV.
העתיד של MEV ופתרונותיו

MEV תופס חלק עיקרי בעולם המתפתח של בלוקצ'יין ו-DeFi, ומציב אתגרים גדולים הקשורים להוגנות ולדה-צנטרליזציה. למרות שהוא מאפשר לסוחרים מתוחכמים להפיק ערך משמעותי, הוא גם יוצר חוסר איזון בשוק.
הקטנת השפעות ה-MEV היא תהליך מתמשך, שבו מעורבים חוקרים, מפתחים וקהילות הקריפטו ברחבי העולם. לצד Flashbots, נמשיך לראות פיתוחים טכנולוגיים ורגולטוריים שמטרתם לשמור על שוק הוגן ושקוף. ככל שהטכנולוגיות מתקדמות וההבנה של ה-MEV מתעמקת, נהיה אפשרי יותר לוודא שמערכת הבלוקצ'יין תישאר מבוזרת ושוויונית.

לסיכום

Flashbots מהווים חלק חשוב במאבק נגד ההשפעות השליליות של MEV. עם שילוב של שיפורים טכנולוגיים, פרטיות של עסקאות וממשל מבוזר, שוק הקריפטו ישאר הוגן יותר ופתוח לכולם.

אנחנו בשולקין רו"ח, מיסוי קריפטו ורגולציה, מעדכנים את הלקוחות שלנו באופן תמידי על השינויים והחידושים בשוק.
למקרה ופספסתם, אתם מוזמנים לקרוא את המאמר הקודם שלנו על MEV, האופן בו הוא מחולץ, ועל הסיכון שהוא מהווה לסוחר הממוצע בעולם הקריפטו.

ליצירת קשר השאירו הודעה

למאמרים אחרונים

Flashbots ודרכים נוספות להקטנת ההשפעות השליליות של MEV בעולם הקריפטו

Flashbots ודרכים נוספות להקטנת ההשפעות השליליות של MEV בעולם הקריפטו

תופעת ה-MEV בעולם הקריפטו מעלה דאגות רבות לגבי ההוגנות והביזור בשוק.
רוצים להבין איך Flashbots ושיטות נוספות מסייעות להקטין את ההשפעות השליליות של MEV ולהפוך את השוק להוגן ושקוף יותר?
במאמר החדש שלנו אנחנו מסבירים כיצד Flashbots פועלים, מהם היתרונות שלהם, ואילו שיפורים נוספים יכולים להבטיח שהשוק יישאר הוגן ומבוזר.
לחצו כאן כדי לקרוא את המאמר המלא ולהישאר מעודכנים בכל החידושים החשובים בשוק הקריפטו.

קרא עוד »
MEV הוא הרווח הפוטנציאלי שכורים או מאמתים יכולים להפיק על ידי שליטה בסדר העסקאות הנכללות בבלוק.

תופעת ה-MEV והשפעותיה בעולם הקריפטו והבלוקצ'יין

במערכת האקולוגית של בלוקצ'יין וקריפטו, המונח "ערך שניתן לחילוץ על ידי כורים" (Miner Extractable Value) או בקיצור – MEV, מופיע כאחד הנושאים המרכזיים בהקשר של פעילויות כלכליות בבלוקצ'יין. MEV מתאר את הרווח שכורים או מאמתים יכולים לחלץ על ידי הכללה, הוצאה או שינוי סדר של עסקאות בתוך בלוק, מה שמעלה שאלות מוסריות סביב הוגנות ושוויון הזדמנויות בעולם הקריפטו וה-DeFi (פיננסים מבוזרים).

קרא עוד »
כל התשובות על שאלות מס על ביטקוין במקום אחד

Как платить налоги на «крипту»

Если вы занимаетесь инвестициями или торговлей криптовалютами, в том числе биткоином, важно понимать ваши налоговые обязательства и как правильно ими управлять.

קרא עוד »
תיקון דוחות שהוגשו בעבר בלי לכלול דיווח על קריפטו

תיקון דוחות שהוגשו בעבר בלי לכלול דיווח על קריפטו:

בישראל, מס הכנסה רואה בהכנסות ממסחר במטבעות קריפטו, כמו ביטקוין למשל, כרווחי הון החייבים בדיווח. רבים מהמשקיעים בשוק הקריפטו בשנים הראשונות לפעילותם לא היו מודעים לחובת הדיווח, כיום נמצאים במצב שבו יש צורך להסדיר את העניין באופן רטרואקטיבי.

הפחד מפני דיווח על טרנזקציות שבוצעו לפני שנתיים או אפילו על עסקאות מסחר בקריפטו מלפני 2017, והחשש לטעות בתהליך, עלולים לגרום לרבים להתעלם מחובה זו.
העלמת דיווח עלולה לגרור סנקציות חמורות, קנסות כבדים ואף חשיפת הסוחר להליך פלילי.
בעבודה מול משרד רואי חשבון עם התמחות בקריפטו כל התהליך יכול להפוך לפשוט ובטוח יותר.

קרא עוד »
איך מחשבים רווח הון בקריפטו?

איך מחשבים רווח הון בקריפטו?

בישראל, כמו ברוב מדינות העולם, מס הכנסה רואה ברווחים הנובעים ממסחר במטבעות קריפטו רווחי הון החייבים במס. עבור לא מעט משקיעים, דיווח לרשויות המס עלול להרגיש כמו אתגר או אפילו להרתיע.
הפחד מפני דיווח על טרנזקציות שבוצעו לפני שנתיים או אפילו על עסקאות מסחר בקריפטו מלפני 2017, והחשש לטעות בתהליך, עלולים לגרום לרבים להתעלם מחובה זו.
העלמת דיווח עלולה לגרור סנקציות חמורות, קנסות כבדים ואף חשיפת הסוחר להליך פלילי.
בעבודה מול משרד רואי חשבון עם התמחות בקריפטו כל התהליך יכול להפוך לפשוט ובטוח יותר.

קרא עוד »

בגלישתך באתר הנך מסכימ/ה לשימוש שהאתר עושה ב- Cookies, על פי מדיניות הפרטיות ותקנון האתר המעודכנים.

דילוג לתוכן