תיקון דוחות שהוגשו בעבר בלי לכלול דיווח על קריפטו

תיקון דוחות שהוגשו בעבר בלי לכלול דיווח על קריפטו

בישראל, מס הכנסה רואה בהכנסות ממסחר במטבעות קריפטו, כמו ביטקוין למשל, כרווחי הון החייבים בדיווח. רבים מהמשקיעים בשוק הקריפטו בשנים הראשונות לפעילותם לא היו מודעים לחובת הדיווח, כיום נמצאים במצב שבו יש צורך להסדיר את העניין באופן רטרואקטיבי.
במאמר זה נדבר על תיקון דוחות שנתיים, חישוב רווח הון בקריפטו, גילוי מרצון, והאם ניתן לתקן דוחות שהוגשו ללא דיווח על קריפטו.

מהו דוח שנתי ומי חייב להגיש אותו?

דוח שנתי הוא דוח המוגש למס הכנסה, וכולל דיווח על כל ההכנסות, ההוצאות והפסדים של אדם במהלך השנה החולפת. הדוח מוגש בדרך כלל על ידי עצמאים, בעלי שליטה, בעלי הכנסות גבוהות, ומי שזכאי להחזרי מס.

צריך להבין כי בעת הגשת דוח שנתי קיימת חובה להזין בו את כל הרווחים בצורה מלאה ולכלול את כל סוגי ההכנסות, כולל הכנסות מפעילות בקריפטו.

מה קורה אם לא כללנו דיווח על קריפטו?
התעלמות או הסתרת דיווח על הכנסות מקריפטו בהגשת דוח שנתי עלולה לגרור השלכות משפטיות וקנסות כבדים. עם זאת, במידה ולא נכלל דיווח על הכנסות מקריפטו בדוח השנתי, עדיין קיימת האפשרות להגיש בקשה לתיקון הדוח.
חשוב לציין שתיקון כזה נחשב 'תיקון מהותי', זאת אומרת בעיניי המדינה הוא תיקון חובה ולרוב גורר בדיקה יסודית של חישוב רווח ההון בדיונים מול רשות המיסים.

תיקון דוח
במקרה של בקשה לתיקון דוח, חשוב להיעזר בהוראת ביצוע מס הכנסה מספר 3/2018, המפרטת את הדרישות וההנחיות לדיווח רטרואקטיבי של הכנסות, וגם בחוזר 5/2018 המגדיר כללי מיסוי על קריפטו.
תהליך זה כולל איסוף מסודר של כל ההכנסות והטרנזקציות שטרם דווחו, וחישוב של רווח ההון בהתאם לדרישות הרשות.
תיקון מהותי של דוח שהוגש בעבר כרוך בבדיקה מדוקדקת על ידי רשות המיסים, לכן הדיווח צריך להיות מוגש באופן מקצועי ומדויק לחלוטין, ועדיף שיבוצע בעזרת משרד ראיית חשבון שמתמחה בקריפטו. 

אנחנו עובדים בשיתוף פעולה עם משרדי ראיית חשבון אחרים, כך שאין צורך לעבור מייצוג של רואה החשבון הקבוע וניתן לטפל רק בדיווח רטרו על קריפטו.  

 

גילוי מרצון
כדאי לדעת שתהליך תיקון הדוחות אינו רלוונטי למשקיעים המבצעים את הדיווח במסגרת הליך של גילוי מרצון.
גילוי מרצון הוא הליך דיווח רטרו של מס הכנסה, המעניק אפשרות להסדיר את הדיווח ללא סנקציות פליליות.


אם אתם רוצים להימנע מטעויות בדיווח ומחשיפה פלילית של העלמת מס, אנחנו כאן כדי לבצע איתכם את התהליך בצורה מקצועית וחלקה אשר מותאמת למצב התיק שלכם.
אנחנו נוודא שתוכלו להמשיך ולהתמקד בהשקעות ומסחר בקריפטו, כמו שאתם באמת רוצים.

ליצירת קשר ובחינה ראשונית של התיק השאירו הודעה

MEV הוא הרווח הפוטנציאלי שכורים או מאמתים יכולים להפיק על ידי שליטה בסדר העסקאות הנכללות בבלוק.

תופעת ה-MEV והשפעותיה בעולם הקריפטו והבלוקצ'יין

במערכת האקולוגית של בלוקצ'יין וקריפטו, המונח "ערך שניתן לחילוץ על ידי כורים" (Miner Extractable Value) או בקיצור – MEV, מופיע כאחד הנושאים המרכזיים בהקשר של פעילויות כלכליות בבלוקצ'יין. MEV מתאר את הרווח שכורים או מאמתים יכולים לחלץ על ידי הכללה, הוצאה או שינוי סדר של עסקאות בתוך בלוק, מה שמעלה שאלות מוסריות סביב הוגנות ושוויון הזדמנויות בעולם הקריפטו וה-DeFi (פיננסים מבוזרים).

קרא עוד »
כל התשובות על שאלות מס על ביטקוין במקום אחד

Как платить налоги на «крипту»

Если вы занимаетесь инвестициями или торговлей криптовалютами, в том числе биткоином, важно понимать ваши налоговые обязательства и как правильно ими управлять.

קרא עוד »
תיקון דוחות שהוגשו בעבר בלי לכלול דיווח על קריפטו

תיקון דוחות שהוגשו בעבר בלי לכלול דיווח על קריפטו:

בישראל, מס הכנסה רואה בהכנסות ממסחר במטבעות קריפטו, כמו ביטקוין למשל, כרווחי הון החייבים בדיווח. רבים מהמשקיעים בשוק הקריפטו בשנים הראשונות לפעילותם לא היו מודעים לחובת הדיווח, כיום נמצאים במצב שבו יש צורך להסדיר את העניין באופן רטרואקטיבי.

הפחד מפני דיווח על טרנזקציות שבוצעו לפני שנתיים או אפילו על עסקאות מסחר בקריפטו מלפני 2017, והחשש לטעות בתהליך, עלולים לגרום לרבים להתעלם מחובה זו.
העלמת דיווח עלולה לגרור סנקציות חמורות, קנסות כבדים ואף חשיפת הסוחר להליך פלילי.
בעבודה מול משרד רואי חשבון עם התמחות בקריפטו כל התהליך יכול להפוך לפשוט ובטוח יותר.

קרא עוד »

בגלישתך באתר הנך מסכימ/ה לשימוש שהאתר עושה ב- Cookies, על פי מדיניות הפרטיות ותקנון האתר המעודכנים.

דילוג לתוכן