איך מחשבים רווח הון בקריפטו?

איך מחשבים רווח הון בקריפטו?

בישראל, כמו ברוב מדינות העולם, מס הכנסה רואה ברווחים הנובעים ממסחר במטבעות קריפטו רווחי הון החייבים במס. עבור לא מעט משקיעים, דיווח לרשויות המס עלול להרגיש כמו אתגר או אפילו להרתיע.
הפחד מפני דיווח על טרנזקציות שבוצעו לפני שנתיים או אפילו על עסקאות מסחר בקריפטו מלפני 2017, והחשש לטעות בתהליך, עלולים לגרום לרבים להתעלם מחובה זו.
העלמת דיווח עלולה לגרור סנקציות חמורות, קנסות כבדים ואף חשיפת הסוחר להליך פלילי.
בעבודה מול משרד רואי חשבון עם התמחות בקריפטו כל התהליך יכול להפוך לפשוט ובטוח יותר. 


איך עובד התהליך במשרד?

התיק של הלקוח הממוצע בדרך כלל יכלול אלפי טרנזקציות עם מטבעות כמו ביטקוין, אית'ריום, ועוד מטבעות רבים, ושימוש בארנקים דיגיטליים וזירות מסחר שונות לאורך זמן.
הצעד הראשון הוא לאסוף את כל הנתונים ולהעבירם לתוכנה ייעודית כמו קוינלי (KOINLY) לצורך חישוב ראשוני של רווח הון. לאחר מכן, הצוות המקצועי שלנו יחד עם הלקוח בודק ומטייב את הנתונים באופן ידני, על מנת להגיע לחישוב סביר שמייצג את הרווחיות של התיק בפועל ובהתאם לדרישות רשות המיסים. 

 

חישוב רווח הון בקריפטו בעזרת KOINLY

חישוב רווח הון בקריפטו דורש כלים מדויקים שעוזרים לנהל את המידע הרב שצריך לעבד.
כאן נכנסות לתמונה תוכנות ייעודיות – אנחנו ממליצים על תוכנת קוינלי, המאפשרת לבצע את החישובים בצורה מסודרת ויעילה.
קוינלי היא אחת התוכנות המובילות בשוק עם ממשק משתמש אינטואיטיבי ונוח לבדיקות ויכולת ריכוז פורטפוליו.
על אף החשיבות השימוש בתוכנה זו, צריך להבין כי נכון להיום אין תוכנות אשר מסוגלות להתמודד עם חישוב רווח הון על פעילות בקריפטו באופן עצמאי, וכי שלב הטיוב והבדיקות קריטי להשלמת תהליך חישוב המס.

טיוב הנתונים ושיתוף פעולה עם הלקוחות

לאחר העלאת נתוני המסחר לתוכנה כמו קוינלי, התוצאות שמתקבלות דורשות בדיקות וטיוב ידני, במיוחד כאשר מדובר במקרים מורכבים או בפעילויות מגוונות במסחר בקריפטו.
במשרדנו, אנו עובדים יחד עם הלקוחות על מנת לבדוק את התוצאות, להתאים סיווגים ולוודא שהדיווחים משקפים נאמנה את הפעילות בתיק. תהליך זה כולל בדיקות נוספות שמטרתן להגיע לתוצאה מדויקת ואמינה.

 

מה עושים אחרי הטיוב?

רק לאחר השלמת שלב של הבדיקות והטיוב ניתן לעבור לעריכת הדיווחים לרשויות המס. 

בשלב הזה אנו מציעים ללקוחותינו ליווי צמוד מפתיחת תיק, דיונים מול רשות המיסים, הכנת הדוחות, ועד להגשה עצמה. העבודה המשותפת עם הלקוח מאפשרת לנו לוודא שכל הנתונים מדויקים, כך שכל המידע הנדרש מדווח לרשויות המס.

בסוף, המטרה שלכם היא להימנע מכאבי הראש ומחשיפה להליך פלילי.

 אנחנו כאן כדי לוודא שאתם עוברים את התהליך בצורה חלקה ומותאמת למצב התיק, כך שתוכלו להתמקד במה שחשוב לכם באמת – המסחר והשקעות בקריפטו.

ליצירת קשר ובחינה ראשונית של התיק השאירו הודעה

MEV הוא הרווח הפוטנציאלי שכורים או מאמתים יכולים להפיק על ידי שליטה בסדר העסקאות הנכללות בבלוק.

תופעת ה-MEV והשפעותיה בעולם הקריפטו והבלוקצ'יין

במערכת האקולוגית של בלוקצ'יין וקריפטו, המונח "ערך שניתן לחילוץ על ידי כורים" (Miner Extractable Value) או בקיצור – MEV, מופיע כאחד הנושאים המרכזיים בהקשר של פעילויות כלכליות בבלוקצ'יין. MEV מתאר את הרווח שכורים או מאמתים יכולים לחלץ על ידי הכללה, הוצאה או שינוי סדר של עסקאות בתוך בלוק, מה שמעלה שאלות מוסריות סביב הוגנות ושוויון הזדמנויות בעולם הקריפטו וה-DeFi (פיננסים מבוזרים).

קרא עוד »
כל התשובות על שאלות מס על ביטקוין במקום אחד

Как платить налоги на «крипту»

Если вы занимаетесь инвестициями или торговлей криптовалютами, в том числе биткоином, важно понимать ваши налоговые обязательства и как правильно ими управлять.

קרא עוד »
תיקון דוחות שהוגשו בעבר בלי לכלול דיווח על קריפטו

תיקון דוחות שהוגשו בעבר בלי לכלול דיווח על קריפטו:

בישראל, מס הכנסה רואה בהכנסות ממסחר במטבעות קריפטו, כמו ביטקוין למשל, כרווחי הון החייבים בדיווח. רבים מהמשקיעים בשוק הקריפטו בשנים הראשונות לפעילותם לא היו מודעים לחובת הדיווח, כיום נמצאים במצב שבו יש צורך להסדיר את העניין באופן רטרואקטיבי.

הפחד מפני דיווח על טרנזקציות שבוצעו לפני שנתיים או אפילו על עסקאות מסחר בקריפטו מלפני 2017, והחשש לטעות בתהליך, עלולים לגרום לרבים להתעלם מחובה זו.
העלמת דיווח עלולה לגרור סנקציות חמורות, קנסות כבדים ואף חשיפת הסוחר להליך פלילי.
בעבודה מול משרד רואי חשבון עם התמחות בקריפטו כל התהליך יכול להפוך לפשוט ובטוח יותר.

קרא עוד »

בגלישתך באתר הנך מסכימ/ה לשימוש שהאתר עושה ב- Cookies, על פי מדיניות הפרטיות ותקנון האתר המעודכנים.

דילוג לתוכן